OT Moment pro rezani zavitu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Duben 24 16:36:35 CEST 2016

Jojo, při obrábění hliníkových slitin (závitování, frézování atd.) je
líh dobrý kamarád.
Do ocele pak olej. Klidně nejobyčejnější motorový.

Akuvrtačka poslouží dobře, moment raději nastavit níž.
Výrazně líp to jde se 3-dílnými závitníky (což je logické, beru to po
částech).
A pokud to nemám v daném materiálu a s daným nástrojem už dobře nacvičené,
tak se rozhodně nesnažit trhat rychlostní rekordy. Nakonec řešení zalomeného
závitníku pak všechny úspory času, dosažené závodním tempem výroby,
spolehlivě
smázne.

Že to chce trochu citu pro materiál asi není třeba dodávat.

PL