OT Moment pro rezani zavitu

Sobota Duben 23 00:06:15 CEST 2016

Taky jsem řešil problém s řezáním spousty závitů M3 do hliníku a to
ještě do slepé díry. Omezení momentu na aku šroubováku nefungovalo.
Přesně jak píše Balu - buď se závitník zastavoval, nebo se lámal. Ono to
procvakávání asi dělá impulzy, které tomu závitníku nedělají dobře.
Zkoušel jsem pro šroubovák omezit proud a taky to nefungovalo. Motorek
je zpřevodovaný, má při té rychlosti dost velkou pohybovou energii a
když závitník narazil na dno díry, ulomí se. Mechanik ve spřátelené
firmě říkal, že se k vrtačce dá koupit nastavitelná (asi třecí) spojka,
nikdy jsem ji neviděl.
Vyřešil jsem to jinak. Vzal jsem nějaký DC motor, který to řezání utáhne
bez převodů. Na hřídel jsem dal hlavičku z vrtačky. Napájím ho z
upraveného počítačového zdroje, se zpětnou vazbou z otáček a s omezením
proudu. Přímo na motoru mám tlačítka "vpřed" a "vzad", rychlostí cca 3
ot/sec bez problémů řežu závity a nechávám závitník dojet na doraz.
Anděl