Re: snímač absolutního úhlu natočení - rozhodnuto

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Duben 21 18:50:18 CEST 2016

Tedy přece jen modulární aritmetika. Ten vzorec je ale divný.
1. Výsledek ne vždy vleze do rozsahu 0-359, třeba použít ještě jeden
MOD. =MOD((C4-180+MOD((C5-C4+180);360));360)
2. Podle pravidel modulární aritmetiky jej pak lze zjednodušit
  MOD((C4-180+MOD((C5-C4+180);360));360) ≡ MOD((C4-180 + C5-C4+180);360)
≡ MOD(C5;360)
protože jak C4, tak 180 se fakticky odečtou. Z toho už je vidět, že to
není průměr, ale poslední hodnota.

Fakt průměrujte vektory. Pokud máte k dispozici i velikost vektoru
rychlosti, použijte jí, pokud ne tak lze použít alespoň jednotkové vektory.

Mrazík