Memristor

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Duben 21 07:10:16 CEST 2016

On Thu, 21 Apr 2016, Pavel Troller wrote:

>  1) Jaká je jednotka "memristorovosti" (vedle Ohmu, Faradu a Henry) ?

Jednotka je M .

https://www.google.cz/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fregmedia.co.uk%2F2011%2F12%2F22%2Fmemristor.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.channelregister.co.uk%2F2011%2F12%2F27%2Fmemristors_and_mouttet%2F&docid=_sA_VLdXxwqwyM&tbnid=5YPGqIa93LF4JM%3A&w=500&h=363&bih=931&biw=1247&ved=0ahUKEwiip9Kn-Z7MAhWEPxQKHZiOBvkQMwgiKAYwBg&iact=mrc&uact=8
https://www.google.cz/search?q=memristor&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj9tvik-Z7MAhXCchQKHen-Dn4QsAQIKA&biw=1247&bih=931#imgrc=j5MUaQwNYhv07M%3A

> digitální, jako bylo u těch článků s paměťmi. Jak se tedy bude chovat ? Jaký
> odpor má "vybitý memristor" (srovnání s vybitými C, L): Povede proud hodně,
> nebo málo ? A při "nabíjení", co se bude dít ? Proud bude stoupat nebo klesat,

Podle vsecho pri urcitem dosazenem napeti jeho odpor klesa i kdyz klesa
napeti - zpocatku se chova linearne a pak ne.

Je to tak 8let zpet co jsem sedel na nejake HP predvadecce a tam nam
vyjevili veliky objev - HP dokazalo postavit memristor a nejpozdeji
za rok si od HP koupime flash pameti s timto skvelym prvkem. No pak
se nad tim zavrela voda a kde nic tu nic. Zato jsem slysel zase jinou
skvelou koncepci - ze budou pocitace jako stavebnice - v jedne kisne
budou procesory a vedle v mistnosti v druhe kisne pameti a vsechno
bude bajecne. Kdyz jsem se ptal jestli pak pristupova doba do pameti
nebude horsi nez u XTcka, tvarili se kysele...