STEP UP 12-24V 20A

Čtvrtek Duben 21 01:58:19 CEST 2016

Ale když už jsme u toho měniče, dělal jsem 12/32V 200W (hodilo by se
300-400W) protože mám 12V baterku (NiCd 360 Ah) dobíjenou ze soláru a
dělám si z toho 32V pro ledky. Zatím jsem si na tom vylámal zuby :-(
Abych minimalizoval parazitní indukčnosti, dal jsem výkonové tranzistory
(pouzdro D2PAK) na desku a nedokázal jsem je účinně chladit. Když jsem
toho rozsvítil víc najednou, tranzistory se odletovaly. Takže v další
verzi budou tranzistory společně s blokovacími kondy, možná i s budičem
(ještě nevím) na hliníkovém tišťáku. Takže blokování bude hned u
tranzistorů a chlazení nebude problém. Problém u větších proudů zase
nastane s tlumivkou, už při 200W se dost hřeje.
Proudy vycházejí následovně. Pokud má být výstupní proud např. 10A,
indukčnost se 2/3 doby nabíjí z 12V a 1/3 doby se vybíjí do výstupu.
Takže z 10A máme v 1/3 doby 30 a pokud započítáme kolísání, bude tam
třeba 10-50A. Na tohle musí být dimenzované filtrační kondy, používám
tam keramiku. Uvažoval jsem i o trafu, u dvojčinného měniče by proud
tekl celou periodu. Ale trafo asi musí být dobře udělané zase vzhledem k
rozptylovým indukčnostem. Proto jsem tuhle myšlenku zase hned zavrhnul.
Anděl