Re: snímač absolutního úhlu natočení - rozhodnuto

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Duben 20 10:47:31 CEST 2016

Zdravím,

děkuji všem za názory.
Magnetické absolutní snímače jsou na aliexpressu za cca 6-7 dolarů kus,
celkem nezávisle na typu.
KMZ60 má výstupy (sin(2alfa) a cos(2alfa)) takže je absolutní v rozmezí
0-180 stupnů. Pro mě bez dalšího vybavení nepoužitelné.

Půjdu do původně vybrané AS5040, z důvodu dostupnosti na aliexpressu a
poměrně slušného počtu různých konstrukcí na netu pro inspiraci.

Cílem je hodně zjednodušit mechanickou konstrukci.

pro zpracování výsledku budu používat matematickou metodu intervalové
modulo (takto to nazvala kamarádka matematička).
Výhoda je, že můžu hodně průměrovat výsledky a "přežije" to  i kývání z
359 stupňů  přes nulu. Výsledkem je správný průměr a výsledek.
Zkoušel jsem to simulovat v excelu a mělo by to fungovat obstojně.

Ano na prezentaci ve finále hodně záleží a tady už rozlišení nemusí být
moc velké - předpokládám, že budu ukazovat 8 základních směrů.
Na to aby si člověk udělal představu jak mu bude foukat na jezeře to
bude stačit.

Pěkný den.

Petr