prostorove cidlo

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Duben 18 16:29:55 CEST 2016

Bylo by to dost práce s nejistým výsledkem. Snažil jsem se o něco
podobného - zvýšit citlivost kapacitních a indukčních čidel tím, že
zpracuji signál mikroprocesorem.
První co musíte udělat je, že změříte vlastní šum čidla bez signálu.
Rozborem zjistíte, že z toho leze růžový šum. A to je dost problém. Je
velmi pravděpodobné, že PIR senzor bude mít charakter šumu podobný.
Dá se sice použít třeba Wienerův filtr, ale musíte alespoň trochu znát
spektrum vstupního signálu. To bude sice pro sledování sedícího člověka
dost široké, ale asi by se to dalo udělat. On tam nebude sedět déle než
pár hodin a vrtět se s frekvencí vyšší než 10 Hz taky asi nedokáže. U
růžového šumu bude podstatná ta spodní frekvence. Chce to změřit.

Mrazík