jak technika pokrocila

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Sobota Duben 16 22:45:31 CEST 2016

On Fri, Apr 15, 2016 at 01:25:20PM +0200, Pavel Hudecek wrote:
> Síťový kabel je "nekonečný" i normálně, takže nemůže být delší.

No to je asi pravda :)

> Je nutno si uvědomit, že na venek se to z hlediska VHF/UHF rušení chová jako
> vysílač, který má jeden pól zapojen na všechny vývody síťové strany a druhý
> na všechny póly výstupní strany. Tzn. vůbec nezáleží na tom, jakého typu
> jsou ty kablíky a kondík paralelně k výstupu to taky nijak neovlivní.

Fakt?

Zkusil jsem dneska adapter od nejakeho IBM notasu s vystupem 16.5V
a stejne ruseni a ve finale take starou nabijecku na autobaterii s klasickym
trafem. Dtto, navic jak ma nab. nevyhlazeny vystup, tak se charakter
ruseni zmenil i nejakou 50Hz modulaci. Proste ruseni generuje ten LED
driver.

Prenesl jsem radio k vratum garaze a doslo tak k vyraznemu zlepseni. Ne
ze by ruseni zcela ustalo, ale silnejsi stanice jsou bez problemu.
Dosah ruseni je tedy omezeny. Ze se to projevuje v mem pripade tak hodne
bude asi fakt tim slabym signalem FM. Holt budu muset poslouchat hlavne
Impuls :).
--
Zito