nahrada KTY84

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Duben 15 08:52:26 CEST 2016

>Nojo. Pozrel som sa na tie termistory, dostupnost je vseliaka a
>hlavne, spomenul som si preco som k nim mal vzdy vrodeny odpor - su
>hnusne nelinearne. Ku KTY84 stacil jeden odpor do odporoveho delica a
>plusminus autobus tu istu citlivost (co by pocet bitov AD prevodnika
>na stupen celzia) to malo od izbovej teploty az do tych trebars 200C.
>To znamena, ze pristroj, ktory aktualne nekuril a vychadol na izbovu
>teplotu, ukazoval zmysluplne udaje o teplote. S tym termistorom je to
>pekne naprd - desiatky ohmov v pracovnych tepltoach, desiatky
> [...]

Chapem.

Existuju linearizacne obvodove riesenia, typu operak s nejakou zbesilou
nelinearnou spatnou vazbou; ale ano, tiez je to vyrovnavak (a to doslova).

Pritom je ocividne pointa toho nevyrabania KTY84 len a len v tom sklenenom
puzdre - KTY81/82 sa stale vyrabaju a je to podla vsetkeho ten isty kus
kremika. A to, ze tie KTY84 sa z normalnych drogerii vyparili behom pol
roka znamena, ze po nich je pomerne vyznamny dopyt; a je to vidiet aj na
internete. Nie nahodou som daval link na to pdf od Siemensu -
predpokladam, ze to je firma ktora nekupuje suciastky po tuctoch. Toto nie
je prvykrat ked Philips/NXP prestal vyrabat suciastku, na ktoru je
nezanedbatelny dopyt, len preto, lebo zrusili alebo prestali mat lahko
pristupnu nejaku technologiu. A nielen NXP, samozrejme. Ta ekonomika za
tym je nevyspytatelna a pre nas pristipkarov niekedy uplne nepochopitelna,
ale taky je zivot.

Mimochodom, da sa to ponat aj ako prilezitost - NXP prave predava diviziu
"standardnych" prvkov (kam myslim ze toto patri), aktualna ponuka je od
Cinanov a ak sa nemylim, chcu za to cca 2G$. Ze by sme sa zlozili...

wek