jak technika pokrocila

Čtvrtek Duben 14 13:06:50 CEST 2016

No nevím, jestli je to opravdu výhodné v malých zdrojích. SiC diody mají
obrovský úbytek v propustném směru, ty výhody se snad projeví až u
vyšších napětí. Ty podstatně nižší ztráty se taky nejspíš projeví až u
vyšších kmitočtů, takže je otázka jestli vyjde v masové výrobě levněji
malá tlumivka a dražší spínací prvek. Takže to bude spíš pro ty
průmyslové aplikace, kde na ceně tolik nezáleží. Prohlížel jsem si nové
MOSFETy Cree a proti těm prvním, co jsem tam kdysi viděl, už jsou mnohem
lepší.
http://www.wolfspeed.com/downloads/dl/file/id/145/product/1/c3m0065090j.pdf
Ty první potřebovaly pro buzení snad 20V a měly dost velký Rdson. Má to
hezky kulaté charakteristiky, je jen otázka času kdy to audiofilové
začnou používat místo elektronek :-)