Zabezpeceni auta

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Duben 2 22:07:26 CEST 2016

On Sat, 2 Apr 2016, Jindrich Fucik wrote:

> Hoši hoši. Tak se alespoň podívejte trochu co o tom říká google. Baterka v
> tom klíčku pochopitelně je a ten klíček není RFID. Respektive RFID obsahuje
> pro případ ztroskotání, jinak komunikuje na 433MHz a děsně žere baterku. To
> co normální dálkáče ani neznají, tak v bezklíčku se mění baterka každej rok.
> Tady je popis: http://www.uloz.to/xAKVqss9/ks85-pdf
>
> Těch snímačů je pochopitelně několik kolem auta a několik uvnitř auta. Auto
> celkem přesně pozná, kde klíček je a tak například nezamkne, ale upozorní na
> [...]

Zajimavy dokument, jen nevim jak jste z nej tohle vsechno vycetl. Protoze
podle nej pro vstup do vozidla a pro odemceni volantu klic posila "UHF
identifikaci" coz bude zrejme jen nejaky identifikator klice.

Pro startovani vozidla je tam navic cryptokod pro imobilizer ale to je
podle vseho normalni rolling code (stejne jako v mackacim klicku) ktery
se ale odesila bez mackani.

Pro vyslani techto identifikatoru/kodu je vzdy vyzvan necim co nazyvaji
"LF scan" . Nic nenasvedcuje tomu ze by tam jednotka vysilala nejaka
data ktera klic musi zakodovat aby byl uznan platnym.

Ani tam nic nenaznacuji ze by si klic nejak paroval ridici jednotku (pouze
jednotka si paruje klic) takze nejspis bude "zpivat" na "LF scan" od
kterekoliv jednotky.

Nijak mne ten dokument nepresvedcil o nemoznosti vytahat z klice potrebne
ID a par cryptokodu do zasoby necim jinym nez platnou RJ. Tyhle bezklicove
systemy se delaji take s klicem ve formatu kreditni karty a tam zadna
baterka neni. Baterka v tomhle pripade jen zlepsuje citlivost klice takze
staci jen jedna vysilaci jednotka ve vozidle.