Zabezpeceni auta

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Duben 2 20:44:35 CEST 2016

Hoši hoši. Tak se alespoň podívejte trochu co o tom říká google. Baterka
v tom klíčku pochopitelně je a ten klíček není RFID. Respektive RFID
obsahuje pro případ ztroskotání, jinak komunikuje na 433MHz a děsně žere
baterku. To co normální dálkáče ani neznají, tak v bezklíčku se mění
baterka každej rok.
Tady je popis: http://www.uloz.to/xAKVqss9/ks85-pdf

Těch snímačů je pochopitelně několik kolem auta a několik uvnitř auta.
Auto celkem přesně pozná, kde klíček je a tak například nezamkne, ale
upozorní na to, že klíček je uvnitř a já se snažím zamknout. Nebo - a to
je mé oblíbené - klíček v batohu, batoh hodím do kufru a zavřu. Normálně
auto reaguje na nakládání do kufru tak že se kufr po vložení/vyložení
nákladu zamkne, ale pokud je klíček uvnitř, tak se nezamkne. Už jsem ho
tam takhle hodil mockrát. Jo a když se s klíčkem v kapse hrabu v kufru,
tak nejdou otevírat dveře, to je dost užitečné proti zlodějům kabelek u
obchoďáku.

Jestli si s tím někdo chcete hrát, tak jsem nakloněn tomu s tím
experimentovat.

Klíč pochopitelně používá plovoucí kód a tak pokud si nasnímám nějaký
vzorek, tak stejně ten kód v okamžiku nasnímání přestává platit. A jak
je možné si přečíst v dokumentaci, tak mi ani nestačí jeden vzorek. Auto
si s klíčkem prohodí pár slov když odemknu, pak když se klíček dostane
dovnitř, tak pohovoří s volantem že se má odemknout a nebo zamknout, pak
při nastartování si zase pokecá imobilizér a pak ještě elektronickej
zámek na převodovce. A pak si spolu jen tak pro radost kecají za jízdy.
Proto to mimo jiné tak žere baterku. Někdy si vemte klíček do ruky a
sledujte, kolikrát na něm poblikne ledka.