ledka v zavernem smeru

Pátek Duben 1 22:41:55 CEST 2016

Před mnoha lety jsem si do světla ke kolu nacpal ledky.
http://vaelektronik.cz/bastl/svetlo.html
S dynamem to svítilo dobře, jenže světlo s přidaným kusem hliníku pro
chlazení ledek (no asi jsem to s tím chlazením přehnal) bylo tak těžké,
že se občas uklepal plechový držáček. Koupil jsem si jiné světlo a chtěl
jsem tam dát ledky Osram Oslon square
http://www.soselectronic.cz/?str=371&artnum=158145&name=osram-lcw-cqar-cc-mpmr-5j7k-1-oslon-square
Vymyslel jsem jednoduché řešení, jak dvě antiparalelní dvojice v sérii
přiletuju na společný kus mědi. Termal pad a jeden vývod připojený k
chladiči, druhý vývod od každé dvojice spojit a připojit vývod.
Nesvítilo to :-( Zjišťoval jsem co se děje a dioda test na multimetru mi
naměřil úbytek 700 mV. Myslel jsem, že jsem ledky zlikvidoval přehřátím
při pájení. Vzal jsem novou z pásku a nestačím se divit. V propustném
směru >2V a ledka svítila, v závěrném 0,7V. Mám ledky Oslon square
různých typů (různá barevná teplota a CRI) a jen u nějakých starých jsem
našel, že podle dioda testu měly v závěrném směru >2V. Všechny koupené
vloni a letos mají v závěrném směru menší úbytek, než v propustném.
V datasheetu
http://www.soselectronic.cz/a_info/resource/d/osram/LCW_CQAR.CC.pdf
píšou že v závěrném směru vydrží celkem 10 hodin při 0,2A, o napětí jsem
tam nic nenašel :-(
Anděl