Zabezpeceni auta

Pátek Duben 1 21:39:46 CEST 2016

Nejlepší proti zlodějům je podle mě to, aby neměli co ukrást. Takže v autě
nic nenechávat, nebo aspoň nechat to tak, aby to nebylo vidět (= v kufru).

Taky myslím existují fólie na okna, aby nešla rozbít, resp. rozbít asi
půjdou, ale nevysypou se.

Vymýšlet hi-tech řešení je pro technika typické, ale použitelnost v praxi,
nevím nevím. Kdysi jsem zažil ve firmě takový incident - budova bývalá
ubytovna, přestavěná na kanceláře, takže chodba, dveře do jednotlivých
kanceláří. Uzamykatelné a platilo nařízení, že při opuštění kanceláře za
sebou zamknout. Co se nestalo, jednou šlohli mobil zrovna nějakýmu vysokýmu
manažerovi, protože ho nechal na stole, šel pryč a nechal tam odemčeno
(možná i otevřeno). Po tomhle incidentu se pak vymýšlelo, co s tím, aby se
to příště nestalo, softwéráři vymýšleli nějaké kamery, nejlépe IP kamery
(je to asi 10-12 let zpátky), ukládání někam na server, atd. Nakonec z toho
nebylo nic, jen ten manažer si nechal dát na dveře kanceláře zvenku kouli.
(Protože byl línej zamykat, tak aby stačilo jen zabouchnout.)

Jinak si myslím, že dobrý poměr cena/výkon má i jen samolepka "elektronicky
zabezpečeno" nebo "alarm" apod. na všech oknech. Je to totiž levné a
některé zloděje to určitě odradí - přecejen jsou si vědomi toho, že
houkající alarm přitáhne pozornost, tj. svědky. A lépe se krade beze svědků.

P.K.