OT: UPS , FedEx ucet

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Září 30 10:43:40 CEST 2015

Původní zpráva ze dne 30.9.2015 od Milos Sula:

> Zdravim, jeden prodejce mi ma poslat neco z USA a chce po me UPS
> nebo FedEx ucet ze mi z toho strhnou freight tj. postovne. Muzete mi
> nekdo rict jak to presne funguje ? To jim poslu cislo sveho uctu,
> ktery si zalozim u jedne z techto spolecnosti a oni mi pak poslou
> fakturu ? Je tam nejaky schvalovaci proces, kdy jsem schopen
> kontrolovat jake postovne mi nauctovali a pripadne zaslani stornovat
> ci schvalit ?

Založíš si účet u přepravní společnosti, dostaneš kód, ten dáš
dodavateli. On ti pošle zásilku, nezaplatí dopravné, to ti potom
vyfakturuje ta přepravka. Funguje to tak, že když nezaplatíš, budou to
muset zaplatit oni (dodavatel). Ale není možné to schválit před
přepravou.

Jednou jsem si takhle nechal něco posílat od americké firmy,
několikrát jsem jim jasně psal, že to mají poslat levnějším způsobem,
tedy UPS Expedited a ne UPS Express. Oni to debilové poslali expresem.
Ale nejen to, navíc to zabalili do šíleně veliké krabice (představ si
zboží velikost 20 x 30 x 5 cm o hmotnosti ani ne 0,5 kg poslané v
krabici 50 x 40 x 30 cm. Takže na to bylo tzv. objemové přepravné.
Zacáloval jsem díky tomu dopravné asi 11 tisíc.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz