OT C kviz

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Září 25 23:51:59 CEST 2015

Nie, zamer kvizu bolo len uvolnit frustraciu ;-)

XC16 neviem aky ma povod, ale u SDCC vzhladom na brutalnu podvyzivenost
oproti gcc a komercnym prekladacom (osobne poznam asi 30% aktualnych
udrziavacov, t.j. jedneho z nich) ani necakam, ze by nieco podobne
komplikovane mal tendenciu vobec prelozit.

Skusil som explicitne o-svorko-zatvorkovat sucasti inicializatora co patria
do .internal a .external. To sa gcc nepaci, tvrdi, ze druha zatvorka je uz
nadbytocna, hoci moja interpretacia C99 6.7.8 by vravela ze by to mohlo
byt koser. Na druhej strane, anonymne struct/union su gcc extension
https://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Unnamed-Fields.html#Unnamed-Fields (a
C11, ale to este nemam dokladne nastudovane = nepouzivam), takze by som
asi nemal moc frflat.

Ked explicitne pomenujem jednotlive structy v ramci unionu a prislusne
oznacim aj jednotlive polozky (s pridanymi svorko-zatvorkami ako som hore
pisal), tak to prelozi bez frflania ale vysledok je rovnaky ako na
zaciatku, polozky v .internal su nulove.

Zrejme ma pan kolega mrazik uplnu pravdu, ze aj u inicializacie je to ako u
priradenia, t.j. v unione posledny zapis prebije vsetky ostatne. Asi este
budem chvilu ten C99 studovat a potom pojdem spat s vedomim, ze to tak je.

Dakujem vsetkym.

wek