OT - heeeeeeeeelp

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pátek Září 25 11:38:22 CEST 2015

Je to tak. Můžete vyměnit jen malou část - HD nebo GK nebo MB ale ne vše dohromady. Pokud vím tak po nějakém čase Vám to povolí další změny ale přesný algoritmus tohoto mechanismu neznám. Já nikdy s aktivací po nějaké změně problém neměl. Pak je tu ještě telefonická aktivace. Řekněme že vám v záruce odejde zdroj a vezme sebou HD + MB. Prodejce Vám komponenty vymění ale aktivace neprojde. V takovém případě zavoláte na to číslo pro telefonickou aktivaci, vysvětlíte jim problém  a ... Z doslechu vím že tento postup vedl k úspěchu ale já to nikdy nepodřeboval takže to berte jako JPP.

Mimochodem teď se mi u různých PC několikrát stalo že mi aktivace W7 neprošla ačkoliv mám nálepku s numerem. Zjistil jsem že je nutno aktivaci zkoušet tak dlouho až projde !!! Tento víkend to bylo asi na pošesté... Grrr... Takže neházejte flintu do žita pokud to napoprvé neprojde. Čím je to způsobené nevím - možná pomalejším internetem ? U WXP se mi toto nikdy nestalo.

    Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Friday, September 25, 2015 11:11 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT - heeeeeeeeelp

Dne 25. září 2015 10:57 Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com> napsal(a):

> Sám jsem si nějaké počítače skládal tak, že jsem sehnal nějaké torzo nebo samotnou skříň s nalepeným product key...

OT: pokud jste skládal PC a použil jste bednu se samolepkou, ze které jste všechno vyndal a nacpal tam nový HW, použil ten produkt key a zároveň jste neměl koupený k novému HW nový OEM OS a tu samolepku na bedně jste použil jenom pro downgrade tak je tento postup nelegální. OEM (jakože málo kdo si koupí za 2x tolik přenosnou krabicovku) je vázáno na HW (základní desku) a tím, že jste krabici komplet vybrakoval, tak zanikla i licence na tu "bednu".

Opravu PC nebo výměnu komponentů snad ta OEM licence umožňuje, ne? A to i výměnu základní desky - vždyť ta přece může odejít i v záruce a když už by se nevyráběla, nezbývá než nahradit ji nějakou jinou. Někde jsem kdysi četl, že si to při aktivaci WXP "očuchalo" konfiguraci a při pozdější výměně třeba jenom grafické karty nebyl žádný problém, při výměně více komponent už být mohl.

Jinak po instalaci jsem ty Wokna i bez problémů aktivoval. Pokud ta aktivace má být nějaký ochranný mechanismus Microsoftu, tak se de facto úspěšnou aktivací potvrzuje, že Windows jsou legální, ne?

Podobně to bylo i s notebookem, mám z aukra nějaký Dell (D600, celkem vykopávka) a dal jsem tam postupně jiný harddisk, víc paměti, jinou DVD mechaniku a jinou wifi kartu.

P.K.