OT - heeeeeeeeelp

Pátek Září 25 11:11:02 CEST 2015

Dne 25. září 2015 10:57 Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com> napsal(a):

> nebo samotnou skříň s nalepeným product key...
>
> OT: pokud jste skládal PC a použil jste bednu se samolepkou, ze které jste
> všechno vyndal a nacpal tam nový HW, použil ten produkt key a zároveň jste
> neměl koupený k novému HW nový OEM OS a tu samolepku na bedně jste použil
> jenom pro downgrade tak je tento postup nelegální. OEM (jakože málo kdo si
> koupí za 2x tolik přenosnou krabicovku) je vázáno na HW (základní desku) a
> tím, že jste krabici komplet vybrakoval, tak zanikla i licence na tu
> "bednu".

Opravu PC nebo výměnu komponentů snad ta OEM licence umožňuje, ne? A to i
výměnu základní desky - vždyť ta přece může odejít i v záruce a když už by
se nevyráběla, nezbývá než nahradit ji nějakou jinou. Někde jsem kdysi
četl, že si to při aktivaci WXP "očuchalo" konfiguraci a při pozdější
výměně třeba jenom grafické karty nebyl žádný problém, při výměně více
komponent už být mohl.

Jinak po instalaci jsem ty Wokna i bez problémů aktivoval. Pokud ta
aktivace má být nějaký ochranný mechanismus Microsoftu, tak se de facto
úspěšnou aktivací potvrzuje, že Windows jsou legální, ne?

Podobně to bylo i s notebookem, mám z aukra nějaký Dell (D600, celkem
vykopávka) a dal jsem tam postupně jiný harddisk, víc paměti, jinou DVD
mechaniku a jinou wifi kartu.

P.K.