LED bez odporu - bylo Re: ukladanie dat zo seriovej linky

Pátek Září 25 10:12:35 CEST 2015

IMHO pokud LED funguje při připojení na napětí bez sériového odporu, tak buď to napětí je tak akorát, aby té LEDce vyhovovalo nebo je v obvodu něco co ten odpor nahrazuje - třeba "vnitřní odpor baterie" (měl jsem klíčenku, kde byly v sérii dva články CR20.. a modrá dioda a nic jiného, zapínalo se to, když se máčklo na zapouzdření a jeden fous se dotknul baterky) nebo odpor tranzistoru co tu LEDku spíná. Případně v té LEDce může být něco co ten proud omezuje - já jsem se s takovou nesetkal, ale prý jsou i takové.