OT - heeeeeeeeelp

Pátek Září 25 09:55:05 CEST 2015

Dne 25. září 2015 9:25 Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com> napsal(a):

> Samolepka se na bednu nalepuje právě proto, aby se neztratila :-) Navíc
> pokud je to OEM licence (tzn. jednorázová jenom pro ten konkrétní počítač,
> nepřenosná) tak by na bedně nalepena být měla. Co mám zkušenost z domácích
> PC co k nám občas někdo donese na servis (jedná se o problém skládaček) tak
> v 90% případech pokud není samolepka = nelegální OS. Většinou je pak
> uživatel překvapen, že musí ke skládačce kupovat i něco jako OS (pokud chce
> Windows).

Samolepka se z bedny ztratí velice lehce - mně samotnému prošel rukama
notebook Dell, na kterém samolepka chyběla, ale určitě na něm v minulosti
byla, nejspíš se poškodila nebo ji někdo strhnul. K notebooku bylo i nějaké
reinstalační CD (anglických windows xp), které se na product key ani
neptalo. Koupil jsem ho od tehdejšího zaměstnavatele a všechny notebooky
měly Windows, je nesmysl, aby zrovna ten jeden kupovali bez nich.

Nebo naopak, máte bednu, máte samolepku, ale kde je nějakému CDčku konec...
Sám jsem si nějaké počítače skládal tak, že jsem sehnal nějaké torzo nebo
samotnou skříň s nalepeným product key, ale instalační CD windows xp jsem
musel někde vyhrabat, třeba z uložto apod. Mimochodem byl to i legální a
microsoftem doporučovaný postup při downgrade z Vist na XP --> instalační
CD i product key na Windows XP si sežeňte, kde chcete, třeba okopírujte od
kamaráda:
http://blog.lupa.cz/beneta/jak-jsem-provedl-downgrade-z-windows-vista-na-windows-xp/

P.K.