Arduino a LED bez odporu, was: LED bez odporu, was: ukladanie datzo seriovej linky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Září 24 22:47:57 CEST 2015

Povodne - t.j. uz na tej verzii potemkin.org, plus dalsich dvoch - tam bol
normalny odpor bez LED, ako som ukazal na tej scheme z archive.org. Ten NG
bola snaha prejst na masovu vyrobu, a ten dvojodpor a integrovana LED bol
zrejme pokus o nejaky kompromis, nie prilis premysleny.

Ked uz som bol na tom archive.org, tak som sa tam aj presiel... Je to
presne tak, ako som ocakaval, hned prvy tutorial z
https://web.archive.org/web/20060203002614/http://arduino.berlios.de/index.php/Main/LearnArduino
(dobre, je to druha polozka, ale prva je nie tutorial) priamo vyzyva na to
aby sa tam ta LED pripojila bez odporu:

https://web.archive.org/web/20060208001401/http://arduino.berlios.de/index.php/Tutorial/BlinkingLED
Ideally we use pin 13 on the Arduino board because it has a resistor
attached to it, needing only an LED

Od toho je len krok k neprecitaniu si "pin 13".

Samozrejme originalni autori nie su tupi a hned dalsi tutorial tie odpory
tam ma (
https://web.archive.org/web/20060208001411/http://arduino.berlios.de/index.php/Tutorial/KnightRider
).

Ale urcite sa medzicasom naslo aj vela chytrakov, napriklad tento je nie
hocikto ale profesor zo Stanfordu
http://cs.stanford.edu/people/nick/led-without-resistor/
aj ked CS101 t.j. uvod do computer science ;-)

wek