pull-up rezistory

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Čtvrtek Září 24 13:10:51 CEST 2015

Zdravim,
arduino někdo orientacne zkousel a EMC by neproslo. Demonstroval SDR z takoveho USB TV prijimace.
K arduinu tedy pripojit stineni kabelu muze byt jako k tomu pripojit antenu. Aspon nejaky RC clen. Ja bych tam teda stineni nedaval, pokud mi to nema co z vnejsku rusit nekde doma, tak si tim stinenim akorat pridelam problem si myslim, otestovane to
nemam.

EMC se obecne dela od tech 40MHz. K tomu RS485 ci podobnym sbernicim se na vystup dava odpor cca 10 ohmu, aby to hodne nekmitalo(harmonicke) a tim padem nezarilo. Myslim maxim to ma nekde uvedene. Nebo i kdyz se dela beeper, tak zase seriovy odpor
radu ohmu.
Zase jsem zadne grafy nevidel, ale docela rad bych se na ne podival.

A jinak co nezari, taky neprijima ruseni a tedy funguje, to je jedna ze zakladnich poucek. Tady pisateli s arduinem mu to prave prijima puls bud z odrazu a nebo tim stinenim alias antenou.

Zakoncovaci odpor na techto malych frekvencich (pokud zde nejsou harmonicke) je spis k vuli tomu, aby to fungovalo nez proslo testy EMC. Mozna tam neco leze, ale rekl bych, ze malo.

Jirka

Dne 23. 9. 2015 v 21:21 Vláďa Anděl napsal(a):
> když se tady řeší odrazy na kabelu - a jak je to s EMC u takových hraček? Nevyzařuje to? Nebo se to tahá jen stíněným kabelem?
> Anděl

>>> jednatel
>>> pavel.poucha na papouch.com