ukladanie dat zo seriovej linky

Čtvrtek Září 24 09:28:22 CEST 2015

Pokud si amatér něco bastlí, "červená LED" je dostatečná specifikace.
Všechny (= 99,9%, aby mě někdo nechytal za slovo) červené LEDky svítí
červeně při 5mA. ALE "odpor" je nicneříkající specifikace i pro amatéra.
Podobně "tranzistor NPN", s tím se amatér spokojí snad jen pokud ho používá
na spínání té LEDky, pak je mu jedno, jestli je to BC547, KC508 nebo
cokoliv dalšího v podobném pouzdře. Pokud to má sloužit třeba jako
sluchátkový zesilovač, už musí vzít do ruky katalog, studovat
charakteristiku a vybírat odpory.

A vlastně ani práce profesionála se od výše uvedeného zas tolik neliší.
Když má napájecí napětí 5V, tak ví, že je úplně jedno, jakou červenou LED
tam vrazí.

P.K.