pull-up rezistory

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Září 23 15:58:01 CEST 2015

V tom máte naprostou pravdu. Mohu ale přidat jednu zkušenost s 1-wire,
konkrétně DS18B20 s phantomovým napájením. Obvod snese velmi
zdeformované pulzy a pořád to chodí. Jen jedno nesnese a to zápornou
polaritu. Ta ale vzniká odrazem na delším kabelu. Pomáhá následující
úprava: do série s výstupním pinem MCU dát rezistor cca 50 ohmů, aby
nebyla tak strmá sestupná hrana a na oba konce (u MCU i teploměru) dát
schotkyho diodu, která svede záporné napětí. Takto mi to chodilo přes
200m CYKY smotané do dvou balíků. Já vím, je to nesmysl, ale chtěl jsem
vyzkoušet, co to snese.

Martin Záruba