Diagnostika napajecich zdroju

Tomáš Mazouch mazouch na ica.cz
Pátek Září 18 20:43:27 CEST 2015

Zdravím,
   už nějakou dobu dumám o tom, zda lze nějak efektivně diagnostikovat
spínané síťové zdroje (nebo obecně měniče).
Jde mi hlavně o možnost zjistit, jak jsou na tom elyty, což je asi
nejčastější problém. Bez rozebírání, jen připojením se na svorky
(zdroje, ne kondíku), nejlépe bez nutnosti odpojit zátěž. Pohledem
nelze, do namontovaného fungujícího zdroje většinou není vidět.
Má smysl měřit zvlnění? Jak (aby to dávalo použitené výsledky)? Tahat s
sebou osciloskop se mi nechce.
Zkoušel jsem ATFG, jestli nenajdu k tématu nějaké výživné čtení, ale nic.
Představoval bych si geret, který mi během pár (desítek) vteřin umožní
odhadnout, jestli mi zdroj v brzké době nechystá nějaké hnusné (výměna v
noci/vedru/mrazu/na nepřístupném místě) překvapení.
Lze to vubec? Da se o tom někde něco dočíst?

   TomM