Přepěťová ochrana pro ETH

Jozef Racek jozef_racek na tempest.sk
Středa Září 16 08:44:21 CEST 2015

asi by som isiel v poradi:

2x prevodnik LAN-optika a nejaky opticky patchcord na oddelenie toho co
je na streche od toho co je v dome. Priestorovo umiestnit tak, aby jeden
koniec optiky bol co najdalej od druheho (idealne jeden koniec pod
strechou a druhy pri zariadeni v izbe.)

Ak je vyssie z nejakeho dovodu nepriechodzie, tak prepatova ochrana so
zvodovym prudom min. 10kA pri prechode z vonkajsieho prostredia do domu,
samozrejme s vhodne dimenzovanym zemniacim vodicom, pritiahnutym k
tomuto miestu a nasledne druha prepatova ochrana priamo k zariadeniu
(tam staci aj 500-2000A, ale spolu s prepatovou ochranou pre napajanie
zariadenia.

Prepatove ochrany s prudmi 500A-2kA su na vonkajsie pripojenia takmer
uplne zbytocne (zhoria a neochrania) Tieto prepatove ochrany su urcene
na vnutorne priestory s montazou k zariadeniam, pricom sa predpoklada,
ze objekt ma prepatove ochrany na privode, prepatove ochrany v
rozvadzacoch a prepatove ochrany pri zariadeniach.

Cenovo vychadza dvojica prevodnikov na optiku o malo viacej ako dobra
prepatova ochrana (10-20kA). "odolnost" voci prepatiu je u optiky
neporovnatelna s akoukolvek prepatovou ochranou, zaradenou v ceste
metalickych kablov.

O firmach a budovach, kde sa rozhodli, ze switch je lacnejsi ako
prepatovka, tak nech zhori on a za par supov ho vymenia, pokusov o
prepojoch medzi budovami na metalike, lebo optika je draha, ... atd. by
som vedel porozpravat hodiny aj s konkretnymi adresami, menami a
datumami...
Ktovie preco skoncili vsetci na optike... Ale az potom, co niekolkokrat
vymenili zariadenia a ochrany inych rieseni...Napr. v jednom konkretnom
pripade sikovneho miestneho providera 7 switchov za 3 tyzdne ...

Ak porovnavate prepatove ochrany, porovnavajte ich zvodove prudy pre
rovnaku vlnu napr.(8/20us) a zbytkove napatia. Tieto udaje mate uvedene
aj v odkazoch, ktore ste prilozili. Hladajte medzi "ciselkami". Textove
rozpravky pisu predajcovia, aby sa im tovar dobre predaval. Ak tieto
_zakladne_ udaje nie su uvedene (ani na stranke vyrobcu), tak "ruky
prec" od takej ochrany. Nie je to ochrana.

Dodo