detekce vody v trubce

AZe aze na seznam.cz
Úterý Září 15 12:15:08 CEST 2015

Dovolím si sem nakopírovat příspěvky ze starých diskuzí, šlo o instalaci a o
regulaci teploty typu "noční pokles":
J.Š. Datum: 29.01.2008
Také jsem chtěl regulovat PT po místnostech, nakoupil jsem
termostaty-regulátory a termostatické hlavice pro každý okruh. Po pár
měsících topení zjišťuji, že stačí nastavit teplotu kotle (velmi zhruba)
před sezonou poladit tlakové poměry a podlaha se zreguluje sama, takže kromě
hlavního termostatu ostatní demontuji. A noční útlum mě v NEDu opravdu
nechybí.
B.V. Datum: 29.01.2008
Mám podobné zkušenosti. Provozuji teplovodní PT zalité v betonu (7 cm) a
navíc v masivní stavbě (stěny plná cihla až 65 cm). Teplota topné vody je
řízena ekvitermně (podle venkovní teploty) a vnitřní teplota se udržuje v
rozmezí 1°C.  Teplota v jednotlivých místnostech je určena výpočtem (roztečí
trubek) a případně doladěna ručním nastavením ventilů na rozdělovači.
Z.T. Datum: 25.01.2008
Po dvou letech experimentování s programováním nočních útlumů podlahového
topení jsem došel ke stejnému závěru jako Vy. Nyní topím třetí sezonu na
konstantní teplotu a výsledkem je vyšší komfort vytápění a nižší spotřeba
plynu.
L.B. Datum: 08.08.2008
Hlavně to chce nedělat z toho vědu. PT mám v celém domě, dělal jsem to s
kamarádem svépomocí, rozteče bez počítání 20cm, v koupelnách 10. U stěn a
pod okny jsou trubky hustěji. Materiál od HST Žichlínek, umějí poradit.
Jednotlivé okruhy udělat tak, aby v podlaze nebyly spoje a aby okruhy byly
přibližně stejně dlouhé, max. 100m. Jedna trubka 250m tak vyjde na tři
okruhy i víc, dle velikosti otopné plochy. Kyslíkovou bariéru beru spíš jako
oblbování zákazníků a tahání peněz z kapes. Stejně tak i projekt na
podlahové topení. Dáte za to několik tisíc a stejně jim vyjde rozteč cca
20cm a v koupelně 10 :-)
B. 23.8.2009 Keď to hodnotím spätne, tak naozaj nevidím dôvod platiť niekomu
prehnanú sumu za robotu , ktorú zvládne zaučený húpací koník a prípadnú
ďalšiu podlahovku si budem ukladať tiež sám.... Mne osobne sa nezdá rozumné
ani primerané zaplatiť päť litrov na deň za jednoduchú a v podstate
nekvalifikovanú prácu.
V.K. 08.0.5. 2008 Nejsem stavař ale spíše od železa. Stavěli jsme před 22
lety a podlahovku jsem instaloval v 87. ....minimální vzdálenost mezi
topnými hady a to cca 8 cm....Přívody k jednotlivým rozdělovačům jsou
ocelové a během provozu udržuji v celém systému topení PH na úrovni cca 8.
Je to tzv. alkalické prostředí.....Materiál topných hadů je něco černého a
je to výrobek z Vlachovic. Tenkrát to bylo výrazně levnější než radiátory.
A.Z. 06.12.2011 Znám několik lidí, kteří mají podlahovku udělanou přibližně
ve stejné době jako my a jsou rovněž spokojeni. Mají i stejný materiál hadic
(PE z Vlachovic nebo z Fatry Napajedla), a dokonce jeden má v podlaze zelené
zahradní hadice. Nepochybně bez kyslíkové bariéry, která je dnes naprosto
nezbytná.
aze