[OT] zalozni bankovni ucet

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pátek Září 11 18:42:58 CEST 2015

Tak jsem koukal, co se z toho vyklube. Mě se před pár týdny v Albánii stalo,
že jsem se na pumpě zeptal jestli berou karty, berou, natankoval, zaplatil
kartou v pohodě. O dva týdny později, cestou zpátky domů, jsem se na stejné
pumpě znovu zeptal, natankoval a chtěl zaplatit kartou - nešlo. Tak jsem
místo Visa zkusil Mastercard - stejnej výsledek. Problém byl nejspíše mezi
jejich krabičkou, přes kterou platbu řešili a kartovou centrálou - prostě to
nekomunikovalo. A to jsem se snažili až tak, že jsme společně krabičku
přepnuli z albánštiny do angličtiny. Tak jsem si vzpomněl, že mám sebou na
hotovosti kromě zbytku Eur, které na zaplacení nestačily, i nějaké USD - tak
jsem zaplatil tím.
Chci jenom ilustrovat, že problém se dá očekávat nejspíš někde úplně jinde.
O týden dřív v kempu u moře v Řecku stejnej problém, ale tam to bylo jasné
na druhý pokus - mizerná linka do internetu, což jsme si ověřili přímo v
kempu, protože na stejné lince bylo místní WiFi a kromě velmi brzkého rána
prostě spojení nefungovalo.
Takže z mého pohledu je na výletech, ten náš byl necelých 5000 km dlouhý,
hotovost nezastupitelná. Pozitivum je, že Euro brali mimo Maďarska všude a s
normálním kurzem¨, což celou věc docela zjednodušuje.

Tomáš OK2MTM

PS. FIO mohu doporučit.
PPS. ČS mohu vřele nedoporučit - nulové poplatky jedině při uvázání se na
nějakou dobu, a nejlépe když si u nich vezmu další produkt, jako nějaké
pojištění, aneb nechci slevu zadarmo. A korunu tomu nasadili, když sepsat
mohu na pobočce, ale tu slevu jedině až po sepsání a po telefonu s někým
úplně jiným.