zhresil som...

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pátek Září 11 18:36:09 CEST 2015

K prichadzajucemu vikendu mam taky maly vikendovy projekt. Chcel som si
postavit standardny textovy terminal 40 (alebo 80) znakov krat 24
riadkov. Budu sa mi tam posielat a zobrazovat dolezite prevadzkove udaje
mojich geretov, ktore mam roztahane po vsetkych urychlovacoch. Zavesim
to na stenu v kancelarii ako zivy obraz :-)

Hardware pomerne trivialny, budice lediek, seriove posielanie dat,
multiplex 1:6. Len to treba niecim krmit. Tak som si vcera napriek
vsetkym ideologickym a nabozenskym predsudkom nainstaloval prostredie
arduino (dokonca do Macu, aby to bolo spravne hipsterske) a zacal
programovat. Jednocipy som programoval veeelmi davno v asembleri, C som
okrem jedneho semestra na fakulte pred 17 rokmi nikdy nepouzil.

Za tri hodiny to citalo z pamati ascii znaky a posielalo ich dekodovane
po SPI do displeja, multiplex riadeny cez prerusenie od casovaca,
pristup na porty priamym zapisom takze je to super rychle. SPI ma este
bohatu rezervu, takze to asi uriadi cely panel a nebude treba vacsi
procesor. Este tam ostane aj volna seriova linka, pre vstupne data. Na
hobby projekty, pre ludi co sa nezivia programovanim dokonale...

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/terminal/

Teraz treba osadit zvysne panely (velkost je skalovatelna), najst zdroj
5V/30A a mozeme zobrazovat :-)

b.