RS-485 do hvezdy

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Středa Září 9 20:33:36 CEST 2015

Dobry den,
PPI protokol je podmnozina protokolu MPI.
Je implementovan jako standartni komunikace te doby.
tj. STX, ETX, NAK, DLE ridici znaky.

Komunikace se zahajuje STX znakem a ceka se na DLE.
Na RS232 to zabere cca 2ms pri 9600.

Na Eth u standarni konfigurace prevodniku to bude 400ms.
Hlavni problem je totiz v naglink algoritmu, jenz odesle paket:
1. Pokud je jeho velikost vetsi nebo rovna MTU
2. Pokud paket ceka alespon 200ms.

Napriklad u prevodniku moxa rady NE4000 to nejde vubec zmenit.
Pak existuji nastaveni, ze data jsou odeslana pri urcitem znaku.
Nicmene, pokud je poslednim znakem CRC/BCC, tak si moc nepomuzete.
ModbusRTU je konec zpravy detekovan jako pauza o delce 5 znaku.

Eth u Siemense nepouziva PPI, ci MPI, ale ISOTCP dle normy
https://tools.ietf.org/html/rfc1006
Tj. uplne jiny typ komunikace.

Osobne Eth-RSxxx puzivam velmi casto a proto jsem si vedom jejich omezeni.

V zadnem pripade se kvalita (latence) spojeni pres Eth neda srovnat s HW
kartou, pripadne USB.
USB ma proti tomu problemy s ovladaci (pady ovladacu na vice CPU
strojich a mlceni technicke podpory).

Osobne, pokud to jde, pouzivame HW COM porty, pak USB a na zbytek Eth.
Pripominam, ze pod pojmem Eth je mysleno TCP/IP.

Ethernet umi i skutecnou real time komunikaci, ale ne pres RSxxx - Eth
prevodniky.
https://en.wikipedia.org/wiki/PROFINET

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Executive Head
Elekt Labs s.r.o.
Collection and evaluation of data from machines and laboratories
by means of system MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Address:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158