RS-485 do hvezdy

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Září 8 13:46:18 CEST 2015

Realne v praxi je idealna volba predsa len TCP/485.
V UDP musite riesit aj to , ze vam pridu pakety v inom poradi
ako boli odoslane.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Ladislav Vaiz
Sent: Tuesday, September 08, 2015 1:28 PM
To: HW-news
Subject: Re: RS-485 do hvezdy

Pavel Poucha napsal(a):
> To je asi na mne... USB nemá definovanou robustní vrstvu, která by
> umožňovala opravu chyb, jako například TCP protokol. Přesto že
> Ethernet, RS485, USB používá podobné nejnižší úrovně vrstev (tj.
> kroucený pár a podobné napěťové úrovně), výsledek je dramaticky jiný.

Bavíme se stále o převodnících na RS485? Pokud ano, tak bych si trochu zaoponoval.

Protokol na RS485 musí počítat s chybami, takže si nějakou robustnost vytváří sám (opakování po chybě). Když se k tomu přidá opakování TCP, může být výsledkem pěkný zmatek. Např. TCP se zasekne a než si vykomunikuje opakování, tak RS485 protokol opakuje, TCP si všechno drží v bufferech a pak to vysype najednou. Do toho se mohou zamíchat odpovědi slavů. Paradoxně by bylo vhodnější běžet nad UDP než TCP, stejně jako fungují realtime protokoly.

L.