RS-485 do hvezdy

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Září 8 12:57:30 CEST 2015

>Zle meno si USB urobilo samo pretoze to vobec umoznilo

Co umoznilo? Vyrabat neprimerane dlhe kable resp. kable z osudenej suroviny
ktora vlastnostami ani nahodou nevyhovuje standardu? Vyrabat kable bez
spravne zakrimpovaneho tienenia? Resp. kabel kde tienenie vobec nie je,
len akysi drotik prepajajuci plaste konektorov? Prepajat konektory s
motherboardami uplne idiotskym kablikom s vykrikom "ved je to len 15cm"?
Zariadenia, ktore porusuju state o napajani self-powered devices?
Motherboardy ktore porusuju state o spravani sa napajania? Ovladace, ktore
neosetruju chybove stavy?  Operacne systemy, ktore neposkytuju adekvatnu
podporu ovladacom, resp. svojimi vlastnymi chybami prinasaju dalsie
problemy? Politiku monopolneho vyrobcu operacneho systemu ktora
vynucovanim zloziteho a draheho "certifikacneho" postupu defacto brani
oprave chyb ovladacov? Software vsetkeho druhu (od ovladacov po
uzivatelske), ktore neposkytuju ani najmensiu diagnostiku problemu;
debilnych vyrobcov softwaru ktori tvrdia ze to by len miatlo uzivatelov;
ci debilnych uzivatelov ktorych by to naozaj miatlo? Debilnych uzivatelov,
ktori zemou USB tahaju brutalne zemne rozdiely medzi svojimi geretmi?

Ako tomuto vsetkemu mohlo USB konzorcium resp. norma podla Teba zabranit?

>A problemy maju aj velki vyrobcovia. Proste USB. Nefunguje,
>tak vytiahnem z PC a strcim naspat. Na to to bolo primarne urcene.

Nie, nebolo. A ak sa spravas podla normy, aj USB sa bude spravat podla
ocakavani - ledaze by si mal neprimerane ocakavania mimo moznosti USB.

> Co se týče USB převodníků a zařízení, snaľíme se jim co nejvíce vyhýbat. Problém je v USB standardu.

Prosim, rozvedte to.

wek

-----

>Preco vlastne nie?
>
>Zle meno USB urobili "prelacnene" nekvalitne komponenty vsetkych druhov (huby, kable, koncove zariadenia, ovladace). Podobnych prikladov najdeme v oblasti vypoctovej techniky aj elektroniky mnoho. Zavrhnut ich smahom ruky je nezmysel, rovnako ako nekriticky prijat nejake ine riesenie.
>
>wek

Daląí informace o konferenci Hw-list