Jeden kotel a dva termostaty?

Jozef Racek jozef_racek na tempest.sk
Úterý Září 8 10:00:31 CEST 2015

Ano, riesenia existuju, ale musite mat/poskytnut viacej informacii...
Spojit paralelne kedykolvek -> NIE !!!

1. v kureni to tak uz dlho plati !!!  [ (izbovy)termostat != spinac  ]
"elektrotechnici" si to casto neuvedomuju, alebo o tom nevedia, kurenari
o tom tusia este menej ;-)
2. zistite si vyrobcu a typ kotla
3. zistite si vyrobcu typ sucasneho termostatu
4. pogooglite a najdite user/service manualy k obom
5. napiste, alebo sa sam rozhodnite ako dalej

= prastare termostaty boli jednoduche spinace s hystereziou (zapojenie
paralelne bez problemov)

= o nieco inteligentnejsie boli elektronicke termostaty-spinace s
hystereziou (zapojitelne paralelne bez problemov)

= este inteligentnejsie elektronicke termostaty s PID regulaciou,
meranie LEN vnutornej teploty, vystup spinac/rele, spina tak, aby sa
dostal co najskor k limitnej hodnote (nastavenej teplote) zdola, podla
moznosti bez prekmitov
(zapojitelne paralelne bez problemov)

= "vychtrale" elektronicke termostaty (ekvitermalna regulacia, ... )
obycajne KOMUNIKUJU s kotlom, na spinanie nepouzivaju rele, ale nejaky
tranzistor. Snimac vonkajsej teploty sa obvykle pripaja do kotla, kotol
oznamuje teplotu vody, teplotu TUV, teplotu vonku, ... riesia sa rozne
krivky,...
( zapojitelne paralelne LEN v niektorych pripadoch = rovnaky vyrobca,
presne urcene typy zariadeni, ... vsetky komunikuju len JEDNYM ROVNAKYM
protokolom,...)

Ak zapojite termostat 4-tej uvedenej skupiny s inym termostatom z
niektorej z prvych 3, tak pri zopnutom (sprostejsom) termostate zrusite
komunikaciu s "inteligentnejsim" vyskratovanim zbernice a pravdepodobne
skoncite v stave PORUCHA + casto vypnuty inteligentnejsi termostat
(zrusenie napajania, ktore berie z 2 vodicov, po ktorych zaroven
komunikuje s kotlom)

Dodo