Jeden kotel a dva termostaty?

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Září 8 09:40:43 CEST 2015

Funguje to dobře za předpokladu, že použijete zdroj tepla, u kterého
není podstatné, jak teplou vodu má dávat. Tedy elektrokotel nebo
jednduchý plynový kotel. Pokud ale máte kondenzační kotel nebo tepelné
čerpadlo, potřebujete mít co nejnižší teplotu topné vody pro dosažení
dobré účinnosti. Jinak řečeno co největší průtok a tím co nejmenší
teplotu vody (topné těleso, ať už radiátor nebo podlahovka má v celé
ploše skoro stejnou teplotu a vydává maximum tepla při určité teplotě
vody). Pak ovšem použití termostatických hlavic vadí a jedinou možností
je chytrá ekvitermní regulace. U tepelného čerpadla pak navíc závislá na
tom, jaká je okamžitá venkovní teplota v porovnání s (krátkodobou)
průměrnou teplotou.

Martin Záruba