Jeden kotel a dva termostaty?

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Pondělí Září 7 23:13:18 CEST 2015

Da se to postavit relativne jednoduse a levne.
Do kazde mistnosti date teplotni cidlo a na radiator elektronicky
uzaviratelnou hlavici, napr.
http://www.zabezpecovaci-zarizeni.cz/termostaticke-hlavice/termoelektricky-pohon-seh30.23-230v-typ-nc-%5Bw2538%5D

V nejakem arduino/raspberry to budete vyhodnocovat. Pokud je v
mistnosti teplota mensi jak nastavena, otevrete radiator.
Pokud je alespon jeden radiator zapnuty, nechate topit kotel.
Teoreticky na to staci arduino (mozna vice, treba jedno v kazde
mistnosti a komunikace po rs-485, pripadane wifi moduly esp8266),
ds18b20 a rele. Nic vic.

Tohle byl kdysi muj prvni primitivni (ale funkcni) prototyp do bytu
https://dl.dropboxusercontent.com/u/6943408/topeni_1.jpg

A casem si muzete vyladit algoritmus zapinani a vypinani kotle a
radiatoru podle svych potreb. Plus muzete zatopit pres internet a
kreslit si grafy.