Re: Nová pájecí stanice ?

Sobota Září 5 13:50:58 CEST 2015

Ještě bych se zeptal, když ta ERS50 je stále tak oblíbená. Ona má jednu
velkou vadu. Napětí z trafa se nejdřív usměrní a pak se tyristorem
spíná. Sekundár trafa má nějakou kapacitní vazbu proti primáru a i když
si někdo pohlídá aby měl fázi na správné straně, stejně je na hrotu
proti zemi takový ošklivý průběh s ostrýma hranama a s napětím přes 20V
a vykompenzovat to z principu nejde. Myslet na to když děláte s
citlivýma součástkama není to pravé a pájet preventivně s uzeměným
hrotem taky není moc dobrý nápad. Nevíte někdo jestli ty nové ERS50 (P)
od Sagatu jsou dělané stejně? Já jsem si dělal svoji desku, kde do
tělíska spínám přímo střídavé napětí z trafa, spíná se to opravdu v nule
a je po problému. Teda nemám to v ERS50, ale u stařičké MP01 (je tam
ručka z ERS50), která měla ještě stínění mezi primárem a sekundárem.
Kapacita sekundáru je vyvážená tak, že na hrotu je <2V. Nevím jak jsou v
ERS50 nad sebou vinutí. Ale pokud by byl nad primárem ten druhý
(nevýkonový) sekundár, který já nepoužívám a až na něm ten výkonový, dal
by se ten nevyužitý použít jako stínění.
Anděl