kviz na piatok - uz ani tie kable nie su to co byvavali...

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pátek Září 4 11:11:10 CEST 2015

bingo!

kabel bol vo vakuu a mohol sa chladit len vedenim tepla cez material
kabla. Smerom na teplu stranu to funguje dobre, lebo je pripojeny na
velku tepelnu masu chladenu okolitym vzduchom. Ale na studenej strane je
len jeden N konektor namontovany na nerezovom diele. Tento ma sice na
konci teplotu 10K, ale nerez nie je uplne dobry tepelny vodic a uz vobec
nie pri kryogennych teplotach. Takze jediny tepelny most je penove
dielektrikum kabla a potom ten maly teflonovy izolator v N konektore. Na
prenos tepla z vnutorneho vodica to zjavne nestaci. Prestup tepla bol
tak maly, ze aj straty sposobene utlmom kabla 0.15dB pri 20W stacili na
to aby stredny vodic dosiahol teplotu radovo 300 stupnov C.

Uviedol som to len ako zaujimavost, aby sme si uvedomili ako funguju
veci v extremnych podmienkach. Ked niekto tvrdi, ze utlm 0.1dB je
zanedbatelny, tak v inych podmienkach to moze znamenat sakramensky vela :-)

b.