Jakou komunikaci pro termostaty?

Pátek Září 4 10:15:09 CEST 2015

Dobrý den,
budu si do baráku dělat řízení topení (TČ + podlahovka). Abych mohl TČ
regulovat na nejnižší možnou teplotu, budu v centrální části sbírat
požadavky z regulátorů v místnostech. Bude se tam přenášet pár bajtů
jednou za čas. Otázka je, jakou linku by jste mi doporučovali? Drátů mám
dost, k termostatům mám tažený 8 žilový plochý telefonní kabel.
Uvažoval jsem jeden drát od centrály k termostatům, jeden společný s
otevřeným kolektorem od všech zpátky. Nebo tam dát RS485?
V obou případech bych asi HW omezil dobu vysílání, aby některý termostat
se zaseklým procesorem nezablokoval vše.

Ten jeden drát s otevřenými kolektory mi přijde jako jednoduché řešení,
na straně vysílání omezím RC filtrem strmost hran v každém termostatu.
Jenže čím víc jich připojím, tím víc kapacit je tam paralelně a na tom
bude závislé dynamické chování linky.

Ta RS485 je sice symetrická, ale skutečně je časování drátů natolik
stejné, že se to odečte ta že to neruší? Nebo na tu RS485 dát taky
nějaké filtry? Přece jen - mám to do svého baráku :-)

Anděl