digitalni zpracovani signalu z anteny

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Září 3 16:51:04 CEST 2015

>>generátor 77.5 kHz se mi nechtělo dělat

Na to predsa staci zvukovka a reproduktor - generuje magneticke pole
postacujuce na testy. A pokial zvukova neda rozsah 96kHz tak skusit signal
trochu zahranit a podladit aby na 77,5 vychadzala 3. alebo 5. harmonicka.

:)

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Thursday, September 03, 2015 11:24 AM
To: HW-news
Subject: Re: digitalni zpracovani signalu z anteny

Principiálně by to mělo jít počítat i na Cortex-M0 i s tím vestavěným AD převodníkem. Třeba Goertzelův algoritmus by si to mohl "vytáhnout" z šumu i když se nezdá, že by na to měl ten převodník dostatečné rozlišení. Nakonec sigma-delta převodník má základ 1-bitový převodník a zbytek je jen digitální zpracování. Je tam ale jiný problém - fázový šum hodin pro vzorkování. Na to je to hodně citlivé, zkoušel jsem HDO - to je o hodně níž - asi 200 Hz a fakt se s tím musí dost laborovat aby z toho lezl užitečný signál. DCF jsem zkoušel také - jen LC obvod s feritkou, oddělený BF245, vzorkování 200 kHz, ale nic rozumného mi z toho nevylezlo. Ale bylo v tom moc neznámých faktorů - nevím ani jestli je tu vůbec signál, generátor 77.5 kHz se mi nechtělo dělat a nějak měřit ten fázový šum taky nejsem schopen. A pak to DCF má ještě zmíněnou fázovou modulaci a čert ví, co to s tím může dělat.
Ale pokud máte vybavení zkusil bych to napřed zavést přímo do nějaké lepší zvukovky, která umí 192 kHz a vidělo by se.

Mrazík