Re: WiFi anténa

Tomáš Urbanec tommypnq na centrum.cz
Úterý Září 1 11:41:50 CEST 2015

Zdravím,
musíte se podívat na tu anténu z principu její funkce, tedy je to
parabolická anténa a ozařovač. Plné přesné parabolické anténě je jedno,
jaký kmitočet se od ní odráží, zde ovšem máte síto, které efektivně
odráží jenom do určitého kmitočtu a výše vám víc a víc signálu bude
prolízat skrz to síto na druhou stranu, místo aby se odrazil do ohniska.
Z toho vyplývá vliv na dva zásadní parametry = zisk nebude tak vysoký,
jako u plné paraboly, nebo u síta pro 5GHz vyrobeného, zadruhé bude to
mít naprosto zoufalé potlačení postranních laloků a předozadního vyzařování.

Druhou částí té antény je ozařovač, ten je naladěný svými rozměry na
2.4G, na 5G fungovat nejspíše nebude, signál se vám odrazí zpátky do
kabelu při vysílání. Pokud to už vyzáří na tu parabolu, vzhledem ke svým
nevhodným rozměrům bude pravděpodobně vykazovat několik maxim a minim ve
svém směrovém diagramu, který by měl rovnoměrně pokrývat celou parabolu.
Poznámka pod čarou:
Zisk si můžete přepočítat např. tady
http://www.qsl.net/pa2ohh/jsparabolic.htm
tzn stoupne ideálně o nějakých 6 až 7dB, pokud použijete ideální
parabolu, funkční na OBOU kmitočtech.
              S přáním hezkého dne
                            Tomáš OK2PNQ