Re: Návrhářem FPGA za 21 dní

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Říjen 29 11:59:44 CET 2015

Ano, aj mne sa to paci. Cely system sa da rozbehat za 20 minut,
samotna kompilacia verilogovych zdrojakov funguje prekvapivo rychlo.
Skompiloval som s tym zopar mensich veci a ide to ako z praku.
CERN by to IMHO nemohol vziat pod kridla a prekazky tam su -
bitstreamy su proprietarne a nedokumentovane. Mozno existuje nieco pod
NDA, ale pre siroku verejnost nie je nic. Ten chlapik, ktory dal
dokopy icestorm musel bitstreamy reverznut, co je netrivialna vec.
Samozrejme, ked sa lattice rozhodne tuto konkretnu rodinu zahodit do
kosa a nevyrabat, bude treba kompletne nanovo reverznut nieco ine.
Prave to reverzovanie je IMHO tak trochu problematicke pre open-source
projekty a dokazem si predstavit, ze by to vyrobcom kremiku mohlo
vadit.

Nie je to tak "jednoduche" ako urobit derivat GCC/LCC/SDCC trebars u
noveho MCU, kde ma clovek vacsinou zdokumentovanu instrukcnu sadu,
casovanie, periferie. Umyselne pisem slovo 'jednoduche' v uvodzovkach,
lebo viem ze je to velmi zlozita praca. Ale u tych FPGA je to este
zlozitejsie lebo aj tieto vychodiskove zalezitosti nie su zname a
treba ich reverznut.