detekcia laser diody 770nm

Neděle Říjen 25 01:02:13 CEST 2015

To TME mě vždycky něčím překvapí. Že má fotodioda čas přítahu a odpadu,
jsem netušil :-)

Neznám tu aplikaci tazatele, ale nevím, jestli laser a ještě na vlnové
délce která není moc vidět, je to pravé. Chce to hodně přesně namířit,
nedávat na materiály, které hodně dilatují s vlhkostí (typicky dřevo)
nebo se deformují zatížením. Možná by byla rozumnější nějaká ledka s
jednoduchou optikou, s úhlem vyzařování cca 5-10 st. To samé fotodioda.
U fotodiody je potřeba zamezit ztrátě citlivosti při osvětlení denním
světlem. Kdysi jsem s tím nějaké pokusy dělal. Nejjednodušší by bylo
modulovat v okolí jedné frekvence a paralelně k fotodiodě dát paralelní
rezonanční obvod. Klidně i tak zatlumený, aby ho nebylo potřeba při
výrobě ladit. Indukčnost zkratuje DC složku foto proudu. I tak ale
musíte počítat vlivem denního světla s nárůstem šumu. Dál zesilovač nebo
přímo převodník MCU. Není potřeba na fotodiodu přivádět DC napětí,
stejný proud tam při osvětlení poteče i při nulovém napětí.
Anděl