OT: oprava HDD

Radim Götz palm_konf na geso.cz
Středa Říjen 21 10:58:53 CEST 2015

HW Raid ma samozřejmě velký význam pro bezpečnost .
V žadnem případě Vám nevěřím že disky odešli zároven,
to je pouze vaše doměnka . S naprostou jistotu tam byla
nějaka prodleva v řádu dnů . Smutné je to že lidé kolem
serverů vůbec neví , že jsou k dispozici RAID např Promise,
ale i Intel Raid které maji v přiloženem SW možnost zasílání
Eventů na email potažmo SMS v případě závažné informace
ze SMART diagnostiky HDD . Ale kdo to používá ? Že ?
No hlavně že jsou všichni certifikováni MS inženýr .
Mimochodem OS naprosto určitě take zaregistroval problem
s přistupem na Svazek. Mimochodem je rozumne
instalovat OS na jeden HDD a data na další 2 ks HDD v Raidu.
Mě se to osvědčilo . Take jsem se setkal s tím že mnoho
lidi vůbec nepochopí logiku rekonstrukce pole a pokud se
objeví zavada nenechaji udělat automatický rebuild ale
vytvoří nove pole a tím data smažou . Je pravda že je často
třeba rozvažně pracovat když se ma odhadnout který disk odešel,
proto je důležite při tvorbě pole disky správně označit .
I toto může nenavratně data zničit pokud vyjmeme misto
vadneho disku dobrý a misto něj dame prazdny a nechame rebuildovat
prazdny na ten vadný a ten dobrý neotestujeme a pošleme na servis.
Take mam zkušenost že pokud vyjmu z HW raidu dobrý disk
a připojim do jineho OS vpohodě se k datům dostanu .
Tolik moje zkušenosti , rozhodně bych RAID 1 zrcadlení nezatracoval.
Radim