Brouk pro vstupy 24V

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Říjen 21 01:02:09 CEST 2015

Můj ne:-)

Jinak je docela zajímavé, jak různé kombinace detailů můžou vést k různým
výsledkům. Pokud je např. vstupem svorkovnice se dvěma póly signal/GND, je
dobrý optron (co kdyby někdo dal fázi na GND), pokud je pól jeden, je lepší
ten dělič z velkých R. Nejen že je nejlevnější, ale i s velkou rezervou
přežije trvalou fázi, či horší věci:-)

Optron se taky může hodit, pokud se očekává, že oba dráty povedou daleko. I
rušení zanesené přes GND dokáže divy...

Enkodéry při velké rychlosti a další rychlé kontakty, to je horší. Pak je to
buď kompromis, nebo drahý. Pokud je riziko, že se v tom bude vrtat mnoho
různých lidí, pomůže atypický konektor a enkodér dodávat jako komlet i s
kablíkem a konektorem. Zákazník ale zas frfňá, že jste na něj zlí a drze
chcete vydělávat na atypickém náhradním dílu:-)

PH

--------------------------
From: Petr Labaj
Jsem velkým příznivcem levných řešení. Ale to platí, pokud pak mám
dané zařízení pod svou kontrolou, tedy pokud je třeba u mě doma nebo
ho aspoň sám instaluji.

Pokud dělám něco pro lid obecný, tak už jsem vyrostl z katování kostů
za každou cenu. Optrony kupuje někde kolem 2 Kč, a to mi teda fakt
za šetření nestojí. Když si pak někdo poplete svorky a místo 5V tam připojí
síťových 230V, tak to maximálně odnese optron, ale zbytek zařízení to
ani nepozná.

Samozřejmě je třeba vědět, o jaké signály jde. Nebudu na odporu ubíjet
napětí ze 400V, abych ze vstupního pinu udělal topení. Stejně tak je
třeba vycházet z požadované rychlosti, takže třeba na CNC si koncáky
připojím i přes levný pomalý optron, ale vstupy z enkodéru, kde už to cvičí
proklatě rychle, tak tam použiju diferenciální neoddělený vstup a přidám
tam ochrany, a pak stejně ještě ten stykový obvod dám do patice.

No ale je to Váš kšeft, takže Vaše zodpovědnost, že.