Brouk pro vstupy 24V

Zdeněk zdej na atlas.cz
Neděle Říjen 18 16:43:37 CEST 2015

Mám to podobně. Jen těch vzorků používám 8 z důvodu, že je načítám do 1B
proměnné. Za ustálený stav se pak považuje její hodnota 00 nebo FF.
Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Sunday, October 18, 2015 4:35 PM
To: HW-news
Subject: Re: Brouk pro vstupy 24V

Tak tak, když nevíme, co vlastně chce, tak těžko radit.

Co se třeba ošetření proti zákmitům u kontaktů týče, tak buď musí být min.
2xR+C, nebo se to dá řešit softwarově a stačí 1xR. Třeba já nejraději
skenuji vstupy každou ms a stav prohlásím za změněný, až když je nový stav
shodný 10 po sobě jdoucích ms (nebo po jiném počtu, podle dalších
okolností). Pak není potřeba HW ošetřovat nic.

PH

From: Zdeněk
Možná by tazatel mohl být sdílnější a specifikovat uvažované použití.
Pokud to má být napojení nějaké periferie (čidla...) přímo na vstup MCU a
mělo to být trochu odolné, tak bych si s ošetřením vstupů dal větší práci...

-----------------------
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Použil bych brouky dva: Odporové sítě 4x15k a 4x100k. Nebo jiné kombinace
hodnot podle požadované rozhodovací úrovně. V případě požadavku na větší
přepěťovou odolnost vstupu pak jednotlivé 1206 na vstupu děličů. Pokud
nejsou požadavky na větší rychlost a 3V3 logika má nějaké normální vstupy,
bude to levnější a odolnější než jakýkoli běžný brouk.

From: Jaroslav Buchta
Zna nekdo sikovneho brouka pro 4x logicky vstup 24V, co by se dal pripojit
na ligiku 3V3 a mel nejake ochrany?