Ako na polny telefon?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Říjen 17 21:40:44 CEST 2015

Tak je mozne, ze uz to mam kapku pomotane, mel jsem za to, ze MB maji
baterii huvnitr - to ze tam jde pripojit zvenku po tech dratech je logicke,
ale nerika to, kde ta baterie lezi.

Ale ne, uz je to fakt rada let, co jsem se kolem toho smrncnul, takze
nezbyva, nez Vam verit (a popravde receno se mi to ted nechce googlovat,
abych se poucil a udelal si v tom poradek).

Jinak ja mel ty svoje telefony puvodne take kompletni, nez jsem si z jednoho
pujcil vlozky (a vlozky zapomnel vratit a nasledne nelkde potratil), takze
pokud byste mel chut jeden par postradat, velmi by mne potesil, uz jen
proto, ze ten telefon je hezky kus nabytku a nefunkcni nabytek nemam rad :)
Mam doma sice ustredu a lokalni telefonni sit, ale tohle je prece jen jeste
trochu hezci.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, October 17, 2015 9:11 PM
Subject: Re: Ako na polny telefon?

Zdravím,

> Bohuzel se tohle od polniho telefonu mirne lisi v jednom detailu. Vojenske
> TP ma mistni baterii (MB) a tedy hovorovy proud vytvari kazdy telefon sam.
> To, co mate Vy, neni polni telefon, ale system pro ustredni baterii (UB),
> kdy hovorovy proud telefon pouze moduluje - pouziva(lo) se predevsim u
> Ceskych drah, Sasa by asi rekla vic.

Toto není tak úplně správně řečeno. Toto JE MB telefon, viz můj příspěvek
o něco před Vámi. UB telefony nemají induktor, nepotřebují ho, neboť
indikace
na spojovatelce se děje již smyčkovým proudem.

> Co se tyka tech ctyr dratu - nejsou nutne, tedy za predpokladu, ze
> doplnite
> mistni baterie do telefonu (tam je mista, tam se jich vejde...), pak staci
> dvoulinka.

Ale právě pro připojení té baterie jsou tam ty zbylé 2 dráty, aby se
nemuselo do telefonu kuchat :-).

> Co se tyka konkretniho nadratovani - pokud si na Vas vzpomenu, prolezu
> sklep (to je neco, jako u PZ garaz) a podivam se, mam tam dva kousky pro
> MB
> upravene a podivam se, jak to je zapojene (s trochou dobre vule zitra).
> Ona
> to neni raketova technika, ono se na to da prijit...

Myslím, že to fakt nebude potřeba :-). Opravdu stačí připojit linku na a,b
a baterii na +,- či jak to značí.

> Jo a kdybyste nekdo mel zbytecne vlozky, hodne by mne potesil mikrofon
> (ten
> uhlikovy) a sluchatko (telefonni padesatiohmove), jeden z tech telefonu
> mam
> nekompletni.

To mohu snadno dodat, vložek mám celé škatule :-).

Zdraví Pavel