Re: 3D tisk robotického pavouka

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Říjen 10 11:55:35 CEST 2015

Mě ani tak nešlo o tepelnou izolaci plochy, protože výkonu je dost. Šlo jen o přitisknutí desky. Ale zas to přitiskávátko by nemělo odvádět teplo. Včera jsem na stole našel malou pružinku a tak jsem vytiskl držáček a pružinka teď podpírá střed desky.

Ale výsledek mě zas tak moc nenadchl. Sice se teplota na středu skla přiblížila nastavené, ale okraje samozřejmě zůstaly, takže celkovým výsledkem je nárůst rozdílu mezi středem a krajem.

PH

From: František Burian
Na spodní izolaci se prodává korek, který se lepí něčím s dobrou tepelnou odolností přímo na tu MK2 desku zespodu. Dá se koupit i s drážkami. Šéf koupil pro Felixe (větší tiskový stůl) ale stejně zatím leží vedle.

Od: Pavel Hudecek edizon na seznam.cz

  S tím vyhříváním desky mám ale pořád problémy. Výkonově ovšem stačí. Protože tisk dost smrdí, tisknu při otevřeném okně, takže okolní teplota je 16-18 °C. Reálná teplota povrchu skla je o 10-20 % nižší, než nastavená a navíc se na různých místech liší o 5-10 °. U PLA to moc nevadí, prostě jsem si udělal profil “PLA zima” s teplotami 65 a 72 °C. Podobně jsem to vyřešil i u ABS. Zajímavé je, že když se při ručním ovládání nastaví víc než 120, tak se výsledek neliší od 120, ale když ve sliceru nastavím 135, teplota desky stoupne. Ovšem aby na povrchu bylo všude 120+, musel bych nastavit ještě víc, ale nevím, zda by to vyhřívací desce nevadilo. Už takhle se mi zdá, že je po vytisknutí 10 stojánků na zkumavky poněkud prohnutá. Chtělo by to pod střed dát kostku nějaké pružné, tepelně izolační a tepelně odolné hmoty, ale zatím jsem nepřišel na to, jaké. Chtělo by to něco jako molitan, nebo EPP, ale pro vyšší teploty.

  Na ty kalené tyče asi taky časem dojde. Zároveň ale nechám udělat spodní desku skleněnou, ta Al je dost ohebná, pruží víc než tyče po kterých jezdí. Zajímavá otázka je, zda by taky nemohla být za příplatek lepší, třeba z většího plechu s ohnutou “ohrádkou” po obvodu. Pro začátek zkusím skleněnou. Výhoda je, že prostě tu původní a odnesu do sklenářství ať mi ji udělají ze skla:-)

  Co se vyloženě nepovedlo, je štelovátko osy Z. Je měkké a teplotně závislé. Udělal jsem si mnohem jednodušší, které neobsahuje žádný “pokus o pružinu”. Zatím sice taky není dokonalé, mj. proto, že je přidělané k motorku, který se ale při otáčení poněkud naklání, takže “štelovací funkce” není monotónní, ale stejně je to mnohem lepší.

  Jinak je super, můžu doporučit.