Re: 3D tisk robotického pavouka

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Říjen 9 20:19:19 CEST 2015

On Fri, 9 Oct 2015, Pavel Hudecek wrote:

> Mám od p. Zahradníka.

Ja uz taky :-)

> S tím vyhříváním desky mám ale pořád problémy. Výkonově ovšem stačí.
> Protože tisk dost smrdí, tisknu při otevřeném okně, takže okolní teplota
> je 16-18 °C. Reálná teplota povrchu skla je o 10-20 % nižší, než

To je pro ABS spatne kdyz se zbytecne chladi. Ale zatim jsem zkousel jen
ABS od PZ a nijak hrozne to nesmrdi. Je to citit po umele hmote kdyz se
tiskne ale smrad to neni.

> nastavená a navíc se na různých místech liší o 5-10 °. U PLA to moc
> nevadí, prostě jsem si udělal profil ˙˙PLA zima˙˙ s teplotami 65 a 72
> °C. Podobně jsem to vyřešil i u ABS. Zajímavé je, že když se při ručním
> ovládání nastaví víc než 120, tak se výsledek neliší od 120, ale když ve
> sliceru nastavím 135, teplota desky stoupne. Ovšem aby na povrchu bylo

Neni to tim ze nastaveni sliceru vygeneruje G-kody ktere to prepisou ?

> všude 120+, musel bych nastavit ještě víc, ale nevím, zda by to
> vyhřívací desce nevadilo. Už takhle se mi zdá, že je po vytisknutí 10
> stojánků na zkumavky poněkud prohnutá. Chtělo by to pod střed dát kostku
> nějaké pružné, tepelně izolační a tepelně odolné hmoty, ale zatím jsem
> nepřišel na to, jaké. Chtělo by to něco jako molitan, nebo EPP, ale pro
> vyšší teploty.

Neco podobneho jsem resil taky - vytisky se mi loupaly nebo se
nadzvedavaly spodni rohy. Bylo to prohlou deskou - tahaly mi za ni
kabliky. Je bezpodminecne nutne mit vyhrivaci DPS rovnou jinak
to stoji za prd. Co jsem vyresil tohle, tak tisky drzi na prvni dobrou
a sklo prakticky nemazu lepidlem - od posledniho namazani uz je
to asi 14dni.

> Co se vyloženě nepovedlo, je štelovátko osy Z. Je měkké a teplotně
> závislé. Udělal jsem si mnohem jednodušší, které neobsahuje žádný
> ˙˙pokus o pružinu˙˙. Zatím sice taky není dokonalé, mj. proto, že je
> přidělané k motorku, který se ale při otáčení poněkud naklání, takže
> ˙˙štelovací funkce˙˙ není monotónní, ale stejně je to mnohem lepší.

Jake stelovatko mate na mysli ?