Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)

AZe aze na seznam.cz
Středa Říjen 7 22:32:13 CEST 2015


Felda 1,3 MPI neměla rozdělovač, právě proto, že měla tuhletu "zapalovací 
lištu", což byl oficiální název tohoto zařízení. Ten měly jen typy 1,6.
http://www.autobyznys.cz/x4495/modul-zapalovaci-felicia-1.3-mpi-lista-champion-%3B-047905104
aze


-----Původní zpráva----- 
From: Pavel Troller
Sent: Wednesday, October 07, 2015 8:11 PM
To: HW-news
Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)

Zdravím,
  děkuji všem za objasnění. To jsem fakt netušil, že toto je i ve Feldě 1.3
MPI. Ano, rozumím tomu, samotnému mi došlo, že hlavní výhodou je zrušení
rozdělovače. Ale to, že "wasted spark" je nejspíš i v mé jednoválcové
sekačce, to jsem taky netušil, to jsem se taky dočetl až v té Wiki. Sice
jen s jednou svíčkou, ale pálí každou otáčku, ne jen každou druhou...
  No vida, hned si člověk rozšíří obzory. Ještě, že tato konfera existuje
:-)
  Zdraví Pavel
> Není tam rozdělovač, primár cívky řídí přímo ř.j., spíná to nějakým
> tranzistorem.
>
> Je to 4-válec, vždycky dvě a dvě svíčky pálí současně.
>
> Cívka je modul se třípinovým konektorem na straně ř.j. (zem, jedno 
> primární
> vinutí, druhé primární vinutí) a 4 konektory na straně zapalovacích 
> kabelů.
> Jsou to vlastně dvě vn trafa v jednom pouzdře. Obrázek:
> http://dily.iautodily.cz/foto_obr-57529-a.jpg
>
> Pokud vás to zajímá, najděte si schéma od fordu focus mk1, případně 
> dalších
> fordů.
>
> P.K.
>
> Dne 7. října 2015 15:54 Pavel Troller <patrol na sinus.cz> napsal(a):
>
> > Zdravím,
> >   tak o tomto řešení jsem zatím neslyšel, přeci jen auta nejsou mé 
> > hlavní
> > hobby :-). Jak tak o tom přemýšlím, proč je to tak udělané ? 
> > Předpokládám,
> > že ta druhá svíčka je taky v nějakém válci... Čili asi nejspíše v tom
> > (uvažujme čtyřválec), jehož píst se pohybuje ve fázi s pístem ve válci
> > s první svíčkou. Tedy, tou dobou bude v tom druhém válci doba mezi 
> > výfukem
> > a sáním a tudíž tam asi fakt nemá co bouchnout (leda, že by se předchozí
> > zápal nezdařil, pak by to mohlo ještě dělat zajímavé věci).
> >   A druhé 2 válce mají zase svoji dvojici svíček... Takže máme 2 cívky ?
> > 2 přerušovače ? Žádný rozdělovač ? Ale to je jako Trabant :-)!
> >   Nebo máme 2 rozdělovače, kde každý rozděluje jeden konec VN vinutí do
> > dvou různých svíček ? To by se mi moc nelíbilo...
> >   Nějak se mi to nepodařilo najít, tak se ptám tady, jak a proč je to
> > takto vymyšleno :-).
> >   Zdraví Pavel
> >
> > > Jednoduše, sekundár cívky není nijak ukostřený, jedním kabelem vede na
> > > jednu svíčku, ta je přes motor spojená s druhou a druhým kabelem se to
> > > vrací na druhý konec sekundáru. Má to tak focus mk1 (=od roku 1998) a
> > > určitě i další auta.
> > >
> > > P.K.
> > >
> > > Dne 7. října 2015 14:40 Tomáš Mádr <ok2mtm na seznam.cz> napsal(a):
> > >
> > > > Svíčky v benzínovém motoru v sérii? To by mě docela zajímalo, jak
> > taková
> > > > svíčka vypadá, až doteď jsem si myslel, že na svíčku vede jeden drát 
> > > > a
> > > > druhý je nahrazen blokem motoru. A v takovém případě netuším, jak by 
> > > > se
> > > > daly rozumně a smysluplně zapojit do série.
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > Tomáš OK2MTM
> > > >
> > > > ---------- Původní zpráva ----------
> > > > Od: Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
> > > > Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> > > > Datum: 7. 10. 2015 14:36:31
> > > > Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
> > > >
> > > > Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:
> > > >
> > > > 1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm
> > > > 2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus 
> > > > drátu
> > a
> > > > druhou mezeru 1mm
> > > > 3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, 
> > > > druhé
> > > > 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm
> > > >
> > > > Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí
> > dojde
> > > > k přeskoku jiskry?
> > > >
> > > > Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za
> > > > sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě 
> > > > svíčky v
> > > > sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli
> > pálí jen
> > > > tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).
> > > >
> > > > Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky 
> > > > různý
> > > > odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl,
> > pokud
> > > > dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např.
> > > > předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).
> > > >
> > > > P.K.
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list