ze sa na to uz nevyserem...

Středa Říjen 7 13:53:01 CEST 2015

Dne 7. října 2015 12:41 gatilo <gatilo na centrum.cz> napsal(a):

> Vetsina soucastnych ceskych podnikatelu, zacinala v 90. letech.
> Coz byla pro podnikani idilicka doba, mj. take proto, ze kdyz
> podnikatel potreboval slusneho zamestnance, stacilo mu vyjit na ulici
> a tam sebrat nejakeho z chodniku, kde se dotycny octnul pote, co jeho
> matersky soc. podnik, po vytunelovani pricinlivym managmentem,
> zkrachoval.
> 90. jsou davno pryc, mnoho z tech puvodnich dobrych zamestnancu je v
> duchodu a ostatni jsou na celkem stabilnich mistech. Takze mit dneska
> slusneho zamestnance znamena, ze je treba jej nalakat, motivovat,
> [...]

Jak to chodí - český podnikatel firmu, kterou v 90. letech založil, dneska
prodá a jde si ty prachy užívat. Ve firmě se jako jedna z prvních věcí
vymění vedení ("zazmrduje se"), které ty zaměstnance motivuje, ale
nejčastěji k odchodu. Vím, o čem mluvím byl jsem v takové firmě - majitel
ji prodal a pak tam nastal docela vítr mezi zaměstnanci, někdo odešel sám,
někdo "byl odejit" (protože měl k novému vedení výhrady), v obou případech
na tom ale firma tratila, protože novej generální ředitel skoro netušil, co
se v té firmě vyrábí, natož aby poznal, kdo je pro firmu důležitý (=
přináší jí peníze, má kontakty atd.), takže takového člověka prostě pustil
nebo rovnou vyhodil. (Já patřím k té skupině lidí, co odešli sami, i když
zas tak důležitý jsem nebyl. Je fakt, že něco jsem uměl a patřil jsem k těm
lepším koňům, jenže firma to nějak nechtěla ocenit. Když jsem si půl roku
aktivně sháněl jinou práci a všichni to o mě věděli a nijak zvlášť se mě
nesnažili udržet, tak jsem udělal firmě pápá.)

P.K.